Een belangrijk aspect en echte eyecatcher van ons bedrijfspand op Business Park Stein was vanaf dag één de showroom. Met name in de beginjaren was die showroom dé perfecte plek om te laten zien wat Gepla zoal in huis had. U zocht een plafond? Samen met de klant liepen we een rondje door ons pand en je had ongeveer alle mogelijke plafonds gezien. Tevens was je op de hoogte van de (on-) mogelijkheden voor wat betreft kleur, materiaal en afwerking. Onze showroom fungeerde in feite als productcatalogus en toonzaal en dat werkte uitstekend.
De tijd is wat dat betreft wel veranderd. Vandaag de dag weet onze klant, vaak in samenwerking met een architect, precies wat hij wil. Het materiaal, de exacte kleur en de afwerking; meestal staan alle wensen en specificaties in detail uitgeschreven in de offerte-aanvraag. Waar echter vaak nog kansen liggen, is een juiste afstemming van product-eigenschappen op de beoogde functie van het gebouw of de ruimte. Akoestische waarden bijvoorbeeld. Pas als je een tijdje in een kantoorruimte met een perfecte akoestiek hebt gewerkt en daarna terugkeert naar je ‘vertrouwde’ werkplek, merk je het verschil. Vaak een wereld van verschil, dat niet met woorden te beschrijven is. Je moet het gewoon ervaren.
Materiaalkeuze en afwerking hebben niet alleen uitwerking op de akoestiek ín de ruimte, maar bepalen ook de mate van overlast daarbuiten. Misschien is het voor u juist belangrijk dat in een bepaalde ruimte de privacy optimaal gewaarborgd is. Of dat de omgeving van een vergaderruimte geen overlast ondervindt bij gebruik. Ook het privacy-aspect wordt dus in belangrijke mate bepaalt door de materiaalkeuze, naast visuele zaken zoals esthetiek en sfeer.
Niets is zo veelzeggend als iets zelf te kunnen ervaren. Daarom zijn we druk bezig om de ruimte die voorheen als showroom diende, volledig om te bouwen tot experience-room. Zo hoeven we u niet meer te vertéllen over de kansen van bepaalde producteigenschappen, maar kunt u het verschil zelf ervaren. Immers, op basis van ervaring maak je de beste keuzes. Of zoals Albert Einstein het treffend verwoordde; “Experience is knowledge, all the rest is information”.
Norbert Dieteren
Commercieel Directeur