Onlangs hoorde ik een aantal ondernemers klagen over de lage loyaliteit van hun medewerkers. Daar ik dit beeld binnen ons bedrijf absoluut niet herken, kon ik het niet nalaten om te vragen hoe loyaal deze ondernemers op hun beurt naar hun medewerkers toe waren. Daar kreeg ik geen antwoord op waar je als medewerker nou erg blij van wordt!
Natuurlijk maakt onze overheid het werkgevers ook niet bepaald gemakkelijk om medewerkers in vaste dienst te nemen, met alle verantwoordelijkheden en risico’s van dien. Je zou zeggen dat het in dienst nemen van ‘eigen’ personeel de meest voordelige vorm van arbeid zou moeten zijn, toch? Helaas is dit (nog) niet zo en worden werkgevers bij het aangaan van een vast contract eerder bestraft dan beloond. Je kan het werkgevers dan eigenlijk ook niet kwalijk nemen dat ze vaak kiezen voor “flexibel” personeel.
Ook bij Gepla maken we noodgedwongen gebruik van een flexibele schil, maar wij blijven geloven in het eigenaarschap van eigen personeel welke onze kernwaarden (Professioneel, Betrouwbaar, Resultaatgericht en Teamwork) iedere dag weer met trots uitdragen. Dat geldt voor de mensen in de uitvoering, maar zéker ook voor de collega’s van het management, hetgeen wellicht de simpele verklaring is van de hoge wederzijdse loyaliteit binnen ons bedrijf.
In tegenstelling tot veel collega’s in onze branche zijn wij ook tijdens de crisis goede mensen blijven aannemen. Daar zijn we nu erg blij mee! Ook vandaag de dag blijven we continu zoeken naar medewerkers die bij ons passen, temeer omdat wij erin geloven dat degene die straks de handjes heeft, ook het werk zal hebben.
Conclusie? De in het verleden negatief bedoelde uitspraak “ik wens u veel personeel”, zou in de toekomst wel eens een heel andere betekenis kunnen krijgen…
directeur
Gepla BV